Je website hoger in Google met tekst

Google tekstenGoogle is je beste vriend als je iets zoekt op het grote internet. Hoe zorg je er nou voor dat als iemand anders iets zoekt ze op jouw website terecht komen. In deze blog lees je eens iets andere kant van SEO. Op internet staat als genoeg geschreven over andere belangrijke zaken zoals Alt tags op je afbeeldingen, keywords, linkbuilding en vele andere handige en bruikbare tips waar we ook zeker nog eens aandacht op zullen vestigen. Er is nog een heel belangrijk punt namelijk. Dit is je tekst, hoe maak je nou de juiste teksten voor de zoekmachines?

Doe lekker normaal

Er zijn veel specialisten die “speciale” teksten schrijven voor je SEO. Het leuke hiervan is dat jij dat zelf kunt! Google heeft in een aantal updates veel wijzigingen gedaan. Eerder kon het ontzettend helpen om heel veel teksten te maken en het liefst over meerdere websites te verspreiden. Tegenwoordig heeft Google (en ook een tal van andere zoekmachines) het zo weten maken dat hun systeem kan beoordelen of het relevante en boeiende tekst is. Teksten van andere websites kopiëren was natuurlijk altijd al uit den boze, maar teksten met dezelfde inhoud en informatie worden ook door Google herkent. Kortom: je content moet over het algemeen uniek zijn, dit heeft namelijk een veel hogere waarde.

De manier waarop je schrijft maakt tegenwoordig iets minder uit. Wat eerder vaak werkte was steekwoorden vooral voor in de zinnen, alinea’s en titels plaatsen. Als dit mogelijk is raden we dit alsnog aan, maar het is belangrijker dat teksten goed lopen en kloppend zijn.

Tekst Opbouw van de website

Als je deze  blog bekijkt zie je een opbouw.

Titel1 : “Je website hoger in Google met tekst”  (Dit staat in je code tussen <h1> tags)

Titel 2 “Doe lekker normaal  (Dit staat in je code tussen <h2> tags)

Titel 3 “Opbouw van de website”    (Dit staat in je code tussen <h3> tags)

titel 4 “Leesbaarheid van de website”   (Dit staat in je code tussen <h4> tags)

Zoekmachines zien zo op een mooie duidelijke manier hoe je website is opgebouwd. Ook hier geld weer dat je dit eigenlijk niet voor de zoekmachines schrijft, maar voor je bezoekers. Gaat dit dus niet overdrijven, maar gebruik het waar nodig. Ook het gebruik van quotes, leestekens, links, vetgedrukt, etc dragen ook weer bij aan de leesbaarheid.

Leesbaarheid van de website

Zoals je hierboven als leest: Gebruik leestekens in je teksten. Maak titels, kopjes en ga voor jezelf na of bezoekers dit goed kunnen lezen. Als bezoekers dit goed kunnen lezen dan lukt het de zoekmachines namelijk ook.

De conclusie van deze blog is dus eigenlijk: Maak content die waardevol is voor je bezoekers en zorg dat ze dit gemakkelijk kunnen lezen. Fluitje van een cent eigenlijk. Je hebt geen SEO tekstschrijver nodig, als je verhaal maar goed is!

Laat een reactie achter