Voorkom deze beginnersfouten op je website

Graag helpen we je succesvol te maken. In plaatst van te roepen wat er wel moet gebeuren vertellen wel ook wel eens wat er niet moet gebeuren. Lees hier hoe je beginnersfouten kunt voorkomen op je website of webwinkel.

Hier een top 7 van missers:

  1. Een bezoeker komt binnen op je website. Deze is binnen drie seconden weer weg, tenzij hij heeft gevonden wat hij zocht. “Welkom op de website van Damclub ons Steentje” is dan een beetje zonde. De eerste zin moet pakkend zijn. Bezoekers komen grotendeels via via op je website terecht en blijven dus niet lang. Ook indexeren de zoekmachines graag iets anders dan het woord Welkom.
  2. Lange teksten, een beetje in het verlengde van het vorige punt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals een blog. Echter is het dan alsnog slim om korte begeleidende teksten te maken die vervolgens naar een groter verhaal linken. Uit onderzoek is wel gebleken dat blogs die lang zijn juist weer erg goed zijn voor de SEO.
  3. Verkeerde informatie op de homepagina. Repareer je tv’s ? Dan willen mensen waarschijnlijk weten:
    Wat maak je
    Wat kost het
    Waar is het

Dit is dus waardevolle informatie voor de homepagina.

  1. De belangrijkste bezoekers zijn de bots van Google, Yahoo en Bing:

‘Mokken bedrijf de gouden mok ontwerpt mokken. Deze mokken kunt u gebruiken op kantoor, mokken zijn ook handig voor thuis. Onze mokken zijn handig voor koffie, maar deze mokken kunnen ook gevuld worden met thee. Mokken ontwerpen, mokken met plaatjes, mokken in verschillende maten. Voor mokken gaat u naar mokken bedrijf de gouden Mok #mok #welovemokken.’

Wist je dat zoekmachines zelf zien dat deze tekst gericht is op seo en niet op de bezoekers, als je dit doet? Deze grote bedrijven hebben namelijk al lang onderzocht wat een normale frequentie is voor een woord waar het om draait. Nog wel een handige tip: Mocht je toevallig vaak het woord mok gebruiken: Wissel dit bijvoorbeeld af met beker. Zoekmachines hebben dit door, maar kan juist voordelig werken. Gebruik dus synoniemen!

  1. Geen opbouw. Jaaaaa, het is veel werk, maar levert ook veel op. Dit is positief voor bezoekers en de zoekmachines. Hoe bouw je een website op. Gebruik bijvoorbeeld <H1>, <H2>, <H3> tags. (Dit is wellicht voor iets gevorderde gebruikers). Maak gebruik van tussenkopjes, opsommingen, witregels, etc.
  2. Spelfouten, slecht in alle opzichten. Laat de teksten op je website controleren door iemand die hier echt goed in is, eventueel tegen betaling. En ben je een blogger die elke dag lappen met tekst publiceert? Dan hoop ik dat je zelf goed in taal bent.
  3. Je eigen website niet bekijken. Dit klinkt vreemd, want het is toch je eigen website? Echter worden kleine zaken vaak snel over het hoofd gezien. -Dat doe ik binnenkort wel even snel-. Het valt bezoekers namelijk wel op. In deze categorie valt nog een erger soort: de persoon die na het aanbrengen van wijzigen niet even de moeite neemt de F5 button in te drukken. Hiermee ververs je de pagina en kan je zien hoe dat stukje tekst er nou live uitziet. Neem hier de tijd voor, mocht het er niet uitzien heb je misschien een paar minuutjes nodig om dit terug te draaien. Doe dit dus niet even snel tussen 2 afspraken door op het toilet, dit kan namelijk erg vervelend uitpakken.

Laat een reactie achter